Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

Σεμινάριο - Εργαστήριο Animation για εκπαιδευτικούς Πληροφορικής 9-10 Φεβρουαρίου 2013



Σας ενημερώνουμε ότι το διήμερο 9 & 10 Φεβρουαρίου στα Χανιά, θα πραγματοποιηθεί εργαστήριο – βιωματικό σεμινάριο 10 ωρών, το οποίο αφορά σε μία βιωματική προσέγγιση της διαδικασίας δημιουργίας κινούμενης εικόνας (animation).

To εργαστήριο – βιωματικό θα πραγματοποιηθεί από τον Σχολικό Σύμβουλο Πληροφορική Δ.Εκπ/σης Ν. Χανίων σε συνεργασία με την Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης στα πλαίσια της δράσης cine-μαθήματα και εκπαιδευτές τον Σπύρο Σιάκα, και τον Ματθαίο Φραντζεσκάκη.

Το σεμινάριο αφορά εκπαιδευτικούς Πληροφορικής και θα συμμετέχουν οκτώ (8) εκπαιδευτικοί και δεκαέξι (16) μαθητές τους (2 μαθητές ανά εκπαιδευτικό).

Περιγραφή του εργαστηρίου
Βιωματική προσέγγιση της   διαδικασίας δημιουργίας κινούμενης εικόνας (animation)  με κύριο στόχο την κατανόηση της διαδικασίας δημιουργίας  μιας ταινίας animation και των εκφραστικών δυνατοτήτων και  ιδιαιτεροτήτων αυτής της τεχνικής .
Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες  θα στήσουν ένα μικρό στούντιο κινούμενης εικόνας όπου θα δημιουργήσουν ομαδικά μια ταινία μικρού μήκους  κινούμενης εικόνας με απλά υλικά καθημερινής χρήσης.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ
Θεωρητικό μέρος εργαστηρίου
Στο θεωρητικό μέρος του εργαστηρίου, αφού γίνει προβολή ταινιών που δημιουργήθηκαν από συμμετέχοντες σε παρόμοια εργαστήρια και επιλεγμένων εικονικών  αποσπασμάτων του βιβλίου του Σπύρου Σιάκα “Animation  με κούκλες, Από τη ιδέα στο τελικό μοντάζ” , θα αναπτυχθούν οι παρακάτω ενότητες:
·         Βασικές αρχές της κινηματογραφικής τεχνικής του animation.
·         Βασικές αρχές δημιουργίας σκηνικού και κούκλας για animation.
·         Σενάρια στο πλαίσιο του μαθήματος της γλώσσας, προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και πολιτιστικών δραστηριοτήτων

Πρακτικό μέρος

Α. δημιουργία σεναρίου

Αφού γίνει η επιλογή του θέματος, θα τεθεί το «πρόβλημα» της ιστορίας που θα υλοποιηθεί με την τεχνική του animation.  Συγκεκριμένα,  με ένα μικρό προφορικό κείμενο θα τεθεί  ένα μέρος από τα στοιχεία της ιστορίας και θα ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να προσδιορίσουν τα υπόλοιπα.
Δηλαδή:
  • Να προσδιορίσουν συγκεκριμένα στοιχεία της ιστορίας τους
  • Να αποφασίσουν με τα μάτια ποιου «ήρωα»  θα πουν την ιστορία τους
  • Να δημιούργησουν τα αντίστοιχα κείμενα (διαλόγους και μονολόγους). 

Με άλλα λόγια θα μεταφέρουν τις σκέψεις τους στο στόμα των συμμετεχόντων της ιστορίας τους.

 

Β. Δημιουργία ταινίας


Με βάση το σενάριο που θα επιλεχθεί οι εκπαιδευόμενοι:
·        Θα ηχογραφήσουν τα κείμενα τους χρησιμοποιώντας ψηφιακά μέσα
·        Θα δημιουργήσουν το σκηνικό με διάφορα υλικά (χαρτιά του μέτρου, πλαστελίνες,  κουκουνάρια, φύλλα, πέτρες κ.λπ.). Η συγκεκριμένη τεχνική animation  δίνει την αίσθηση της αμεσότητας καθώς τα αντικείμενα που συνθέτουν το χώρο και τους πρωταγωνιστές της ιστορίας είναι  αντικείμενα που βρίσκονται δίπλα μας αλλά ταυτόχρονα περιέχει και το στοιχείο του παράδοξου π.χ. η πέτρα κινείται και μιλάει.
·        Θα δημιουργήσουν τους  πρωταγωνιστές της ταινίας με μικτή τεχνική (κούκλες, πλαστελίνες και υλικά της φύσης).
·        Θα δημιουργήσουν την κίνηση με βάση την  τεχνική του stop motion animation  
·        Θα  κάνουν την πρόταση τους για το τελικό μοντάζ σε μια δραστηριότητα συγχρονισμού  ήχου και εικόνας σε πραγματικό χρόνο και χωρίς προγραμμα μοντάζ. 

Για την υλοποίηση του εργαστηρίου θα  δοθούν σημειώσεις αποτελεσματικής εφαρμογής του animation στην τάξη για τους εκπαιδευτικούς.
Όσοι επιθυμούν μπορεί να έχουν στο εργαστήριο Η/Υ και φωτογραφικές μηχανές

Δεν υπάρχουν σχόλια: