Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2015

Θέμα: Σεμινάριο - Εργαστήριο Animation για εκπαιδευτικούς



Σας ενημερώνουμε ότι το διήμερο 7 & 8 Φεβρουαρίου 2015 στα Χανιά, θα πραγματοποιηθεί εργαστήριο – βιωματικό σεμινάριο 10 ωρών, το οποίο αφορά σε μία βιωματική προσέγγιση της διαδικασίας δημιουργίας κινούμενης εικόνας (animation) με θέμα «Το animation στην εκπαιδευτική πράξη».

Το εργαστήριο διοργανώνεται από την  Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης σε συνεργασία με τις υπεύθυνες Δραστηριοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων και είναι μέρος των εκπαιδευτικών ενεργειών της δράσης «cine-μαθήματα» που υλοποιεί η Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης από το 2008 σε συνδιοργάνωση με την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, το κέντρο Γκέτε Χανίων, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου για Παιδιά και Νέους Ολυμπίας με την υποστήριξη και άλλων φορέων της εκπαίδευσης και του πολιτισμού.

 

Το εργαστήριο αφορά σε  μία βιωματική προσέγγιση της   διαδικασίας δημιουργίας μιας ταινίας animation για την πολύπλευρη ανάπτυξη ενός συγκεκριμένου θέματος. Ο κύριος στόχος της υλοποίησης του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να  ανιχνευθεί η σύνδεση των σταδίων δημιουργίας animation με συγκεκριμένες δημιουργικές δραστηριότητες στην τάξη.

Παράλληλα οι εκπαιδευόμενοι θα αναπτύξουν τις δεξιότητες που απαιτούνται ώστε, αφού κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες, τα χαρακτηριστικά και τα στάδια δημιουργίας μιας πολυμεσικής εφαρμογής με την τεχνική του animation, να εμπλακούν οι ίδιοι αποτελεσματικά στη δημιουργία animation και να καταστούν ικανοί να  δημιουργούν δικά τους animation. 

Τέλος, στο πλαίσιο του εργαστηρίου, θα δοθούν κατευθύνσεις για την οργάνωση και παραγωγή ολοκληρωμένου οπτικοακουστικού προϊόντος από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τους.

·        Στο εργαστήριο μπορούν να συμμετάσχουν ΣΥΝΟΛΙΚΑ 25 εκπαιδευτικοί και από τις δυο βαθμίδες εκπαίδευσης.
·        Θα πραγματοποιηθεί πρωινές ώρες 10:00 – 3:00, Σάββατο και Κυριακή 7-8 Φεβρουαρίου στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.
·        Οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να έχουν στο εργαστήριο φορητό Η/Υ και φωτογραφική μηχανή (μαζί με τα παρελκόμενα σύνδεσης με τον Η/Υ)



«Το animation στην εκπαιδευτική πράξη»

1o Εργαστήρι (6ου κύκλου) cine - Μαθήματα

Σάββατο 7 Φεβρουαρίου και Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015


Ο τόπος:     ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΧΑΝΙΩΝ
Ο χρόνος :   Σάββατο  7 Φεβρουαρίου από  10:00 πμ  έως  03:00 μμ.
                    Κυριακή   8 Φεβρουαρίου από  10:00 πμ  έως  03:00  μμ

ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ
ΣΥΝΟΛΙΚΑ  25 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Με  τον όρο animation ορίζεται κάθε ακολουθία κίνησης που έχει δημιουργηθεί εικόνα-εικόνα. Η διαδικασία δημιουργίας animation είναι μια συνεργατική διαδικασία όπου ποικίλες ειδικότητες, (συγγραφείς, σχεδιαστές, μουσικοί, μοντέλα, τεχνικοί, φωτιστές κ.λπ.) συνεργάζονται.

Η μεταφορά της στην εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να συνεισφέρει στην ανάπτυξη ομαδικοσυνεργατικών τεχνικών διδασκαλίας αξιοποιώντας  τα ενδιαφέροντα και τις ιδιαίτερες ικανότητες του κάθε μαθητή. Επιπλέον μπορεί να  βοηθήσει τον μαθητή να εμπλακεί σε μια δημιουργική διαδικασία μάθησης και στην  επίλυση προβλημάτων ενεργοποιώντας ποικίλες πλευρές της νοημοσύνης του.

Αυτό το εργαστήριο-μάθημα αφορά σε  μία βιωματική προσέγγιση της   διαδικασίας δημιουργίας μιας ταινίας animation για την πολύπλευρη ανάπτυξη ενός συγκεκριμένου θέματος. Ο κύριος στόχος της υλοποίησης του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να  ανιχνευθεί η σύνδεση των σταδίων δημιουργίας animation με συγκεκριμένες δημιουργικές δραστηριότητες στην τάξη.

Παράλληλα οι εκπαιδευόμενοι θα αναπτύξουν τις δεξιότητες που απαιτούνται ώστε, αφού κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες, τα χαρακτηριστικά και τα στάδια δημιουργίας μιας πολυμεσικής εφαρμογής με την τεχνική του animation, να εμπλακούν οι ίδιοι αποτελεσματικά στη δημιουργία animation και να καταστούν ικανοί να  δημιουργούν δικά τους animation. 

Τέλος, στο πλαίσιο του εργαστηρίου, θα δοθούν κατευθύνσεις για την οργάνωση και παραγωγή ολοκληρωμένου οπτικοακουστικού προϊόντος από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τους.
Βιωματική Προσέγγιση της Διαδικασίας Δημιουργίας Animation
Περιγραφή του εργαστηρίου
Βιωματική προσέγγιση της   διαδικασίας δημιουργίας κινούμενης εικόνας (animation)  με κύριο στόχο την κατανόηση της διαδικασίας δημιουργίας  μιας ταινίας animation και των εκφραστικών δυνατοτήτων και  ιδιαιτεροτήτων αυτής της τεχνικής .
Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες  θα στήσουν ένα μικρό στούντιο κινούμενης εικόνας όπου θα δημιουργήσουν ομαδικά μια ταινία μικρού μήκους  κινούμενης εικόνας με απλά υλικά καθημερινής χρήσης.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ
Θεωρητικό μέρος εργαστηρίου
Στο θεωρητικό μέρος του εργαστηρίου, αφού γίνει προβολή ταινιών που δημιουργήθηκαν από συμμετέχοντες σε παρόμοια εργαστήρια και επιλεγμένων εικονικών  αποσπασμάτων του βιβλίου του Σπύρου Σιάκα “Animation  με κούκλες, Από τη ιδέα στο τελικό μοντάζ” , θα αναπτυχθούν οι παρακάτω ενότητες:
·         Βασικές αρχές της κινηματογραφικής τεχνικής του animation.
·         Βασικές αρχές δημιουργίας σκηνικού και κούκλας για animation.
·         Σενάρια στο πλαίσιο του μαθήματος της γλώσσας, προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και πολιτιστικών δραστηριοτήτων

Πρακτικό μέρος

Α. δημιουργία σεναρίου

Αφού γίνει η επιλογή του θέματος, θα τεθεί το «πρόβλημα» της ιστορίας που θα υλοποιηθεί με την τεχνική του animation.  Συγκεκριμένα,  με ένα μικρό προφορικό κείμενο θα τεθεί  ένα μέρος από τα στοιχεία της ιστορίας και θα ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να προσδιορίσουν τα υπόλοιπα.
Δηλαδή:
  • Να προσδιορίσουν συγκεκριμένα στοιχεία της ιστορίας τους
  • Να αποφασίσουν με τα μάτια ποιου «ήρωα»  θα πουν την ιστορία τους
  • Να δημιουργήσουν τα αντίστοιχα κείμενα (διαλόγους και μονολόγους). 

Με άλλα λόγια θα μεταφέρουν τις σκέψεις τους στο στόμα των συμμετεχόντων της ιστορίας τους.

 

Β. Δημιουργία ταινίας


Με βάση το σενάριο που θα επιλεχθεί οι εκπαιδευόμενοι:
·        Θα ηχογραφήσουν τα κείμενα τους χρησιμοποιώντας ψηφιακά μέσα
·        Θα δημιουργήσουν το σκηνικό με διάφορα υλικά (χαρτιά του μέτρου, πλαστελίνες,  κουκουνάρια, φύλλα, πέτρες κ.λπ.). Η συγκεκριμένη τεχνική animation  δίνει την αίσθηση της αμεσότητας καθώς τα αντικείμενα που συνθέτουν το χώρο και τους πρωταγωνιστές της ιστορίας είναι  αντικείμενα που βρίσκονται δίπλα μας αλλά ταυτόχρονα περιέχει και το στοιχείο του παράδοξου π.χ. η πέτρα κινείται και μιλάει.
·        Θα δημιουργήσουν τους  πρωταγωνιστές της ταινίας με μικτή τεχνική (κούκλες, πλαστελίνες και υλικά της φύσης).
·        Θα δημιουργήσουν την κίνηση με βάση την  τεχνική του stop motion animation  
·        Θα  κάνουν την πρόταση τους για το τελικό μοντάζ σε μια δραστηριότητα συγχρονισμού  ήχου και εικόνας σε πραγματικό χρόνο και χωρίς προγραμμα μοντάζ. 

Για την υλοποίηση του εργαστηρίου θα  δοθούν σημειώσεις αποτελεσματικής εφαρμογής του animation στην τάξη για τους εκπαιδευτικούς.
Επιθυμητό είναι οι εκπαιδευόμενοι να έχουν στο εργαστήριο φορητό Η/Υ και φωτογραφικές μηχανές (μαζί με τα παρελκόμενα σύνδεσης με τον Η/Υ)



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ

Σπύρος Σιάκας


Ο Σπύρος Σιάκας είναι διδάκτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.
Μετά τις σπουδές του στους τομείς της Παιδαγωγικής (Ιωάννινα 1986) των καλών τεχνών (Τορίνο 1990) και της Γραφιστικής (Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Σ.Γ.Τ.Κ.Σ. 1996) συνέχισε σε επίπεδο   μεταπτυχιακών σπουδών (Master of Arts / M.A.) στο Animation στο Surrey Institute of Arts and Design, University College με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. καθώς επίσης και στο διδασκαλείο της Μαρασλείου.
Είναι καθηγητής στο  ΤΕΙ Αθήνας, όπου διδάσκει animation στο τμήμα Γραφιστικής.
 Έχει συμμετάσχει ως σκηνοθέτης και animator στην δημιουργία εκπαιδευτικών ταινιών και πολυμεσικού υλικού για παιδιά και ενήλικες. Οι ταινίες που έχει σκηνοθετήσει έχουν  βραβευθεί σε διεθνή φεστιβάλ ταινιών  στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Ματθαίος Φραντζεσκάκης
Ο Ματθαίος Φραντζεσκάκης έχει πτυχίο μαθηματικού από το ΑΠΘ με παράλληλες σπουδές στην δημοσιογραφία. Έχει αποφοιτήσει από τα προγράμματα  Διοίκησης πολιτιστικών φορέων και κινηματογράφου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών . Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων.
Από το 2000 είναι υπεύθυνος Κρήτης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους και από το 2007 υπεύθυνος της δράσης cine-μαθήματα και από το 2012 και της δράσης cine-Ιστορίες. Δράσεις για την χρήση των οπτικοακουστικών στην εκπαίδευση και την προβολή οπτικοακουστικών δημιουργιών. Έχει συν-υπογράψει το σενάριο στο ντοκιμαντέρ «Άλλος Δρόμος Δεν Υπήρχε». Έχει συμμετάσχει στα γυρίσματα αρκετών ντοκιμαντέρ.Ως μαθηματικός έχει εργαστεί τόσο στην ιδιωτική όσο και στην δημόσια εκπαίδευση. Επίσης  εργάζεται ως δημοσιογράφος έχοντας την ευθύνη της Μηνιαίας Εφημερίδας «Πυξίδα της Πόλης» και είναι παραγωγός εκπομπών στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση.  

Η δράση cine-Μαθήματα αποτελεί την μοναδική περιφερειακή δράση για τα οπτικοακουστικά μέσα στην εκπαίδευση. Υλοποιείται, από το 2007,από την Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης  με την υποστήριξη της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, του Κέντρου Γκέτε Χανίων, των Δήμων Χανίων και Πλατανιά, του ΜΑΙΧ, του Φεστιβάλ Κινηματογράφου  Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους, του Φεστιβάλ Επιστημονικών Ταινιών - Caid, της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ, της δράσης safari internet, του Νεανικού Πλάνου και του Porto Veneziano Hotel.    http://cine-mathimata.blogspot.gr/




ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Κινηματογραφικές Προβολές
Εργαστήρια
Παράλληλες Δράσεις




Ιδέα - Σχεδιασμός – Υλοποίηση :
          Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης
Συνδιοργάνωση :

          Περιφέρεια Κρήτης, Περιφερειακή Ενότητα Χανίων
          Κέντρο Γκέτε Χανίων
          Πνευματικό Κέντρο Χανίων

Με την Συνδιοργάνωση  των Φορέων της Εκπαίδευσης :

          Υπεύθυνη Δραστηριοτήτων  Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσης Χανίων
          Υπεύθυνη Δραστηριοτήτων  Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων

Υποστήριξη:

          Δήμος Χανίων
          Δήμος Πλατανιά
          ΜΑΙΧ

Υποστήριξη Κινηματογραφικών Φορέων :
·          Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Για Παιδιά Και Νέους Ολυμπίας
·          Νεανικό Πλάνο
·          safari internet
·          Φεστιβάλ Επιστημονικών Ταινιών – Caid
·          Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ

Χορηγός Διαμονής :     Porto Veneziano Hotel 

Η δράση cine-Μαθήματα αποτελεί την μοναδική περιφερειακή δράση για τα οπτικοακουστικά μέσα στην εκπαίδευση. Υλοποιείται, από το 2007,από την Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης  σε όλη την Κρήτη με την συνεργασία δεκάδων φορέων, αρχών, της αυτοδιοίκησης και της εκπαίδευσης καθώς και φορέων, δημιουργών και ερευνητών του κινηματογράφου αλλά και άλλων οπτικοακουστικών  μέσων και τεχνών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: